Lato z Metamorfozami

19 sierpnia

Św. Florian - patron strażaków i hutników

Trasa punktowana do odznaki "Wędrowiec gliwicki"

Ostatnia wycieczka w tegorocznej akcji Lata z Metamorfozami jak co tydzień wyruszyła z Rynku o godz. 9:00. Podzieleni na trzy grupy udaliśmy się na trasę. Komandorem rajdu był kol. Stanisław Radomski który opracował trasę. Pomimo iż wakacje dobiegają końca nadal przybywa nowych uczestników na wycieczkach rowerowych które prowadzimy.

Na rynku zjawiła się też część uczestników 61 Centralnego Zlotu Turystów Kolarzy  "Antonin 2012" pozostali jeszcze odsypiali zlot. Grupy prowadzili kol. Małgorzata Radomska, kol. Jarosław szerszeń i kol, Adam Czerniawski a pomagali im kol. Stanisław Radomski, kol Władysław Stawiarszyk, kol. Henryk Szcześniak, kol. Mariusz Szczurowski i kol. Alfred Sołtys. Trasa prowadzona śladami patrona strażaków nie przypadkowo przypadła pod koniec sierpnia. Przecież właśnie mija 20 rocznica straszliwego pożaru lasów w okolicy Rud Raciborskich. Odwiedzając kolejne figury św. Floriana dowiadywaliśmy się skąd wziął się ów święty. Jak to bywa na naszych wycieczkach gdy jedziemy w pobliżu ciekawych miejsc również staramy się je pokazać uczestnikom. Tak więc kol. Małgosia podprowadziła nas pod stare koryto Kanału Kłodnickiego w Taciszowie co prawda już bez wody ale układ terenu oraz roślinność porastająca jego brzegi wybitnie świadczyła że znaleźliśmy się we właściwym miejscu. Zwieńczeniem wycieczki było odwiedzenie Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Smolnicy. Powitał nas prezes pan Antoni Kowalski wraz z pocztem sztandarowym. Mieliśmy okazję zobaczyć wyposażenie wozu strażackiego oraz wysłuchać historii związanych z trudem pracy straży pożarnej. Podziękowaliśmy za gościnność i korzystając z okazji trwającego odpustu w Smolnicy mieliśmy szansę  zwiedzić drewniany kościół p.w. św. Bartłomieja który zawsze jest zamknięty. Praktycznie wycieczka zakończyła się w remizie ale zważywszy na możliwość odwiedzenia kościółka znaczna część udała się w tym celu wgłąb Smolnicy. Tu już na dobre grupy się porozjeżdżały w różnych kierunkach.

Łącznie uczestniczyło 50 osób w tym również koledzy i koleżanki z Klubów  "Catena" z Bytomia i "Amator" z Zabrza.